Sosyal Medyanın Vejetaryenlerden Kaçanları
Artık sosyal medya ile ilişkisi olmayan, mikrobloglardan tüketiciye ulaşmaya çalışmayan, hakkındaki olumsuz iddialara son sürat yanıt vermeyen tanınan marka kalmadı denilebilir. Ancak tüketiciyle gerçekleşen bu hızlı buluşmalar bir şekilde markanın kendi promosyonlarını ve dönemsel etkinliklerini dile getirmesi ile şekilleniyor. Nasıl oluyorsa hepsi mükemmel organizasyonlara sponsor oluyor, tamamı etik politikalar izliyor ve tüketiciyle gücüne güç katıyor! Ancak her nedense aynı markalardan vejetaryen ve vegan ürün bilgisi için ne e-posta ile ne de Twitter'dan yanıt alabiliyorsunuz.
Bunun sebeplerinden biri markanın yeni yetme sosyal medya yöneticilerinin sorulara yanıt verebilecek kadar markayı tanımamasıdır. Üzgünüz ama bu da yapmaları gereken işi yapamadıkları anlamına geliyor. Alt tarafı bir telefon ya da e-posta ile şirketin ilgili birimlerinden bilgi isteyip bunları tüketici ile paylaşacaklar çünkü. Bir başka sebebi sayıları azımsanamayacak kadar olan vejetaryen tüketiciyi ve göreceli olarak az sayıdaki vegan tüketiciyi, kendilerine bilgi vermeyerek müşterisi olarak tutma isteği olabilir; ki bu hiç akıllıca değil. Tüketici muhatap alınmadığı için markadan uzaklaşıyor. Bunlar dışında akla "Aslında öyle bir ürünümüz yok." yazamama ve bununla bağlantılı olarak insanları muhatap almama ihtimalleri geliyor. Yoksa neden haklarında yazılan olumlu gönderileri anında diğer takipçileri ile paylaşırken vejetaryen ve veganların sorularını yanıtsız bıraksınlar ki?
Daha önce ürünleri hakkında bilgi, varsa vejetaryen ve vegan ürünlerinin listesini paylaşmaları istenen markalardan birkaçı hiçbir şekilde yanıt vermedi. Örneğin;
Frito Lay (www.fritolay.com.tr)
Eti (twitter.com/ETI),
Efes Pilsen (twitter.com/efespilsen)
Eczacıbaşı (twitter.com/eczacibasi)
Otacı (twitter.com/otacibitkisel)
tüketiciyi vejetaryen ürün konusunda bilgilendirmeye hiç yanaşmıyor.
The Body Shop (https://twitter.com/thebodyshoptr) ise yanlış bilgilendirme yapan çalışanlarıyla ilgili uyarıya hiçbir şekilde dönüş yapmıyor.
Aslında bu liste hayli kabarık, sonraki zamanlarda soruları ısrarla yanıtsız bırakan diğer markaların da hem tüketiciler hem sivil topluluklar tarafından afişe edilmesi gerekiyor.
Frito Lay (www.fritolay.com.tr)
Eti (twitter.com/ETI),
Efes Pilsen (twitter.com/efespilsen)
Eczacıbaşı (twitter.com/eczacibasi)
Otacı (twitter.com/otacibitkisel)
tüketiciyi vejetaryen ürün konusunda bilgilendirmeye hiç yanaşmıyor.
The Body Shop (https://twitter.com/thebodyshoptr) ise yanlış bilgilendirme yapan çalışanlarıyla ilgili uyarıya hiçbir şekilde dönüş yapmıyor.
Aslında bu liste hayli kabarık, sonraki zamanlarda soruları ısrarla yanıtsız bırakan diğer markaların da hem tüketiciler hem sivil topluluklar tarafından afişe edilmesi gerekiyor.
Bu markalar gerekli bilgilendirmeyi yapmıyor ve sosyal medyayı sadece reklam aracı görebilecek kadar acemice kullanıyor. "Vegan ürünüm yok." ya da "Biz bunu gündeme getirecek etik sebepler bulamıyoruz." diyemiyor. Düşünen tüketici marka değerini tehdit ediyor, markalar sosyal medyanın kaçak ve amatör isimlerine dönüşüyor.
4 Yorumlar
Merhaba, Otacı'ya ben de email ile sormuştum 05 Temmuz 2011 tarihinde aşağıda yazıyı göndermişlerdi yanıt olarak.
YanıtlaSil"Merhabalar,
Aşağıda belirttiğimiz ürünler veganlara uygundur
Güllü su
Masaj yağları
Saç bakım toniği
Bakım yağı
Bakım şampuanları (ince ve kalın telli)
Şekillendiriciler
Saç kremi
Lily, bitki, ıvy, ısırgan ve defne şampuan
Capila
Naturway sarımsak ve papatya şampuan
Duş jeli
Ayak spreyi
Elif Tüer
Syk ve Satış Operasyon Sorumlusu"
Ve UNO'ya da email ile sorduğumda, soruya gelen yanıtı aşağıya kopyaladım. Maalesef bu da yanlış bilgilendirme. Zaten, Uno ekmeklerini incelediğimizde bazılarında yumurta ve çoğunda da mono- ve di-gliserit emülgatör kullanıldığını görürüz. Ve tekrar maalesef, bu emülgatörü bir çok paketli ekmek üreticisi kullanıyor.
YanıtlaSil"UNO ürünlerine gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz.
Ürünlerimizde hayvansal bir katkı kullanılmamaktadır.
Sağlık ve mutluluk dileklerimizle,
UNO Tüketici Danışma Hattı
http://www.uno.com.tr"
(tuketiciiliskileri@uno.com.tr)
Çok teşekkürler, bunları paylaşmanız isabet oldu. Marka ve kurum yöneticilerinin "vegan" kelimesinin ne anlama geldiğini bildikleri dahi şaibeli. Bile bile yanlış bilgilendirme yapmaya cesaret etmediklerini umuyoruz. Bilmemeleri yeterince trajikomikken.
SilBen de teşekkür ederim, bunları paylaştığımız için. Bir ara öğrenecekler vegan kelimesinin her şeyini, yani umarım :)
YanıtlaSil